Event designer – projektant wydarzenia? Kreator? A może stylista?

Wszystkie te określenia są właściwie odpowiednie i wszystkie składają się na jedno – ma być oryginalnie, spójnie i w odpowiednim klimacie.

Funkcja event designera weszła w Polsce do naszej branży stosunkowo niedawno. Dotychczas wystarczył Kreatywny, który wymyślał koncepcję, Event Manager, który spinał całość i scenografia, która budowała wybrane fragmenty realizacji. Zdarzała się też florystka, która ozdabiała całość roślinnością. Rzadko w ofercie i w dalszej realizacji używano słów „design” czy „dekor”. Jeszcze rzadziej w kosztorysie pojawiała się taka pozycja jak Event Designer.

O co tak naprawdę chodzi?

O oprawę wydarzenia. I dotyczy to każdego wydarzenia – wielkiej gali, wieczoru integracyjnego, konferencji branżowej, wesela, przyjęcia urodzinowego, a czasem po prostu wystroju biura. Na oprawę składa się mnóstwo elementów: recepcja/rejestracja, czyli miejsce powitania gości, oprawa sceny, poszczególnych pomieszczeń, dekoracja sali, dekoracja stołów, stroje obsługi, oświetlenie. Wymieniać można wiele w zależności od rodzaju wydarzenia. Jedno jest pewne – trzeba mieć pomysł i dopasować do niego wszystkie elementy.

- Często się zdarza, że Klient wie, jaki ma być event, wie dla kogo i jaką ma spełnić funkcję, ma o nim swoje wyobrażenie ale kompletnie nie ma na niego pomysłu. Zdarza się też tak, że Klient jest świadom tego co chce i ma wszystko zaplanowane – w głowie. My wkraczamy do akcji w obu tych przypadkach – opowiada Renata Razmuk, szefowa SC Event Design. Pracujemy z Klientem podczas kreowania jego wizji, a potem ją realizujemy. Z drugiej strony lubimy Klientów, którzy oczekują od nas koncepcji, pomysłu, tematyki imprezy. Wtedy jeszcze bardziej możemy bawić się naszą pracą i wyciągać pomysły z najdalszych czeluści naszych kreatywnych głów.

Wykonanie niewykonalnego

W naszej pracy zdarzają się również zadania trudne i na pierwszy rzut oka niewykonalne. Idealnym przykładem jest stworzenie plaży w Gdyni, ale nie …na plaży. Na potrzeby realizacji event miał odbyć się w pomieszczeniu zamkniętym. Mieliśmy do wyboru: zrobić nową plażę w pomieszczeniu lub zbudować hale na plaży. To pierwsze rozwiązanie wydało się nam ciekawsze do wykonania i tak w ciągu kilkunastu godzin w jednym z gdyńskich studiów filmowych powstała plaża. Wykorzystano do tego jedynie 50 ton piachu.

Elementy układanki

Zadaniem event designera jest poskładanie poszczególnych elementów układanki w całość, tak by do siebie pasowały. Zabraknie jakiegoś elementu i układanka jest niekompletna. Jeśli robimy event np. brazylijski, nie możemy stołów przybrać zielenią iglastą i szyszkami lub japońskimi kadzidłami. Dla nas jest to wszystko bardzo oczywiste i naturalne. Dla Klienta niekoniecznie. Stąd zachęcamy do korzystania z naszych usług. Organizacja eventu będzie łatwiejsza, lżejsza i każdy będzie robił to na czym zna się najlepiej. Na końcu bowiem jest zawsze zadowolenie i zaskoczenie zaproszonych gości i efekt wizualny, który pozostaje w pamięci uczestników. Bo przecież o to chodzi, żeby wydarzenia naszych klientów pozostawały w pamięci na długo i budziły miłe wspomnienia.